Berlin

POČETAK ... SVIJET > Karta svijeta . Kuba . Budimpešta . Sankt Peterburg . Albanija . Santorini . Berlin . Riga . Zanzibar . Island . Japan

Svake godine se održavaju 3 sajma igrače i financijske industrije online. Ovo je bio moj drugi kongres, nakon 6 godina odsustva. Ovi događaji se organiziraju uvijek od četvrtka do nedjelje, pa sam morao uzeti godišnji odmor u petak. Krenuo sam u četvrtak uvečer, nakon uobičajenog radnog dana u uredu. Zrakoplov je sletio sa zakašnjenjem pa sam u hotel stigao negdje oko 10 sati uvečer. Trebalo je nešto pojesti prije spavanja. Na mreži sam proučio zonu u kojoj sam odsjeo i pronašao restoran koji me je privlačio, s tipičnim berlinskim jelima. Iznenađenje! Kuhinja zatvara u 10 sati i nakon toga se može samo piti. Piti na prazan želudac me nije privlačilo, pa sam na slijepo nastavio šetnju u potrazi za nekim mjestom koje će utažiti moju glad. Na petom mjestu je kuhinja bila otvorena: talijanski restoran. To je bilo zadnje što sam želi. Živim u Italiji i kada sam na putovanju radije jedem lokalne specijalitete, ali trbuhu sam morao dati za pravo. Na povratku u hotel, došla mi je volja za još jednim pivom. Tako sam za šankom upoznao Olafa, jednog danca iz Kopenhagena. Kako sam ja bio tamo prošle godine, a on je par puta posjetio Milano, imalo smo o čemu pričati.

Dan iza je počeo poslovni dio boravka. Berlinski sajamski prostor Messe nas je ugostio. Stigao sam tamo vlakom, točno u 9:30 kada je trebala početi registracija učesnika. Nakon pola sata još uvijek smo svi stajali ispred ulaza čekajući na otvaranje. Da se ne dogodi pobuna, osoblje je kružilo među posjetiocima i izlagačima (da, i oni su bili vani) nudeći kavu i kekse. Tako smo preživjeli do 10 i 10 minuta kada je izožbeni prostor konačno otvoren. Vani hladno (ne pretjerano, oko 8 stupnjeva), a unutra vruće. Skini kaput, pa jaknu od odjela, sve prebaci preko ruke i šetaj s tim po štandovima jer nema gardarobe. Nisu ni Njemci ono što su nekad bili. U Budimpešti je sve perfektno funkcioniralo. Znači li to da su Madžari postali Njemci i obratno?

Unutra je bila velika gužva. Stotinjak štandova s izlagačima, ako ih tako mogu nazvati, i par stotina posjetioca koji rade kao affiliati. Posjetici traže dobrog sponzora koji će im dati dobar postotak od zarađenog novca, a sponzori u potrazi za podružnicama koje će ih promovirati i poslati im što veći broj novih klijenata, po mogućnosti dobrih, onih koji će potrošiti ili zaraditi novac online. Nekim od sponzora koji su mi se činili interesantnim za suradnju sam predstavio kazino koji sam nedavno ažurirao. Djelomično sam proširio sadržaj, ali najvažniji zahvat je bio na tome da se prilagodi za mobilne, pametne telefone. Osim opisanih aktivnosti, na sajmu se održavalo i niz predavanja vezanih za rad na mreži, poboljšanje plasman u tražilicama, kako voditi klijenta prema konačnom cilju, to jeste privoliti ga da kupi proizvod ili servis koji se prodaje. Prisustvovao sam na tri predavanja. Imao sam poteškoća kod praćenja zbog engleskog jezika; moj nije najbolji, ali ni neki predavači se ne mogu baš s njim podičiti, pogotovo oni kojima on nije majčin jezik. Sve u svemu je bilo korisno i ponešto novoga sam sigurno naučio.

Popodne sam se vratio u hotel i odmorio, a zatim konačno uspio dobiti pravu berlinsku večeru u restoranu koji je večer prije imao zatvorenu kuhinju. Kobasice, krumpir i kiseli kupus; vrlo obično, ali odlično napravljeno. Sve zaliveno s dobrom berlinskom pivom koju ne možete kupiti u dućanu. Nakon toga pravac na noćnu zabavu. Pola sata pješke koristeći priliku za razgledanje tog dijela grada. Kod ovakvih događaja, svake večeri se organizira zabava u nekom od lokala koji su u modi. Piće je besplatno za sve sudionike. Izbor onoga što se može dobiti bez da se izvadi novčanik je dosta skroman: pivo, vino i softdrinks (kola, fanta). Uz sve to se mogu vidjeti i jako zgodne cure koje plešu na kocki i zabavljaju publiku. Rekao bih da dosta sudionika dođe samo zbog ovog noćnog dijela.

Drugi dan je protekao vrlo slično kao i prvi; od jutra do popodne na sajmu, uvečer na zabavi. Taj dan sam izašao nešto ranije i direktno otišao na Potsdamer Platz, jedno od mjesta koje su simbol Berlina. Berlin je za vrijeme Drugog svjetskog rata pretrpio teška bombardiranja, tako da nije ostalo puno starih stvari. Potsdamer Platz je potuno moderan, s građevinama od stakla i čelika. Nije me se dojmio. Najljepše je bilo otići na panoramsku terasu do koje vodi, tako kažu, najbrži lift u Europi. Odozgor se može vidjeti cijeli grad kružeći po terasi za 360 stupnjeva. Ispod panoramske terase se nalazi vrlo ugodan bar gdje sam popio ne baš dobru kavu, pa sam je morao popraviti s jednom čašicom njemačkog šnapsa; meni se činilo da pijem votku.

U nedjelju je bio povratak doma. Zrakoplov je kretao tek u 9 navečer, tako da sam imao puno vremena za slobodne aktivnosti. Odlučio sam se za gradski tour s autobusom. Platiš 20 eura i voziš se autobusom koji pravi krug, obilazeći najvažnija mjesta u gradu. Možeš izaći, posjetiti ono što želiš i zatim nastaviti s autobusom. Prolaze svakih 10 minuta. Za vrijeme vožnje se mogu slušati informacije, preko slušalica, o mjestima koja se prolaze i gdje se zaustavlja. Na raspolaganju je bilo 19 jezika. Prvo mjesto gdje sam izašao je bio Checkpoint Charlie, granična kućica između Zapadno i Istočnog Berlina u vrijeme kada je grad bio podjeljen. Brojni turisti su čekali u redu da se fotografiraju s dvojicom koji su bili obučeni u stare američke i ruske uniforme. Tu je i muzej na otvorenome gdje je prikazana povijest Berlinskog zida i hladnog rata šezdesetih i sedamdesetih godina. Sve je vrlo dojmljivo i po izrazima posjetioca se vidi da su dirnuti. Nastavio sam pješke do slijedeće autobusne stanice, a zatim s moji prijevoznim sredstvom za taj dan do Berlinske katedrale. Bilo je negdje oko podne i nisam mogao odoliti kada sam vidio kobasicu u pecivu po cijeni od jednog i pol eura. Put me je zatim vodio po najljepšoj berlinskoj ulici, Unter den Linden (Pod Lipama), do Brandenburških vrata. Lijepo, ali već viđeno po brojnim europskim gradovima.

Na par stotina metara se nalazi i Reichstag, njemački parlament koji je ušao u povijest njegovim insceniranim paljenjem 1933. godine, za koju je krivnja data židovima. S tim činom je praktično počeo njihov zvanični progon i Hitler je konačno preuzeo vlast u Njemačkoj. Oko 2 popodne moj krug se zatvorio i završio. U četiri nepuna dan imao sam puno sreće s vremenom: nije bilo kiše. Uz to, baš zadnji dan koji je bio posvećen razgledanju bilo je i sunčanih trenutaka. Do tri sata sam sjedio u jednoj od najpoznatijih pivnica uz kriglu pive i prezalogajio mali komadić mesa s krumpirom (nisu baš jako maštoviti u kuhinji). Na raspolaganju sam imao još dosta vremena i odlučio sam ga provesti u zoološkom vrtu koji se nalazio u blizini. Obožavam životinje, ali mi se vrt nije pretjerano svidio. Previše armiranog betona i keramičkih pločica daje osjećaj umjetne atmosfere u kojoj se životinje ne osjećaju baš najbolje. Konačno je stiglo vrijeme za povratak. Točno u 21:00 smo se odlijepili od piste i krenuli u smjeru Milana.

Brandenburška vrata viđena iz najljepše berlinkse ulicee Unter den Linden

Pogled na Berlinsku katedrala (Berliner DOm) i rijeku Šprevu

Kućica koja je predstavljala famozni Checkpoint Charlie

Siegessäule, stup pobjede se nalazi na trgu Großer Stern

Zgrada Reichstaga je obnovljena nakon pada berlinskog zida

Čaplja u berlinskom zoološkom vrtu

Ostatci berlinskog zida jedna su od natraženijih turističkih atrakcija