Island


POČETAK ... SVIJET > Karta svijeta . Kuba . Budimpešta . Sankt Peterburg . Albanija . Santorini . Berlin . Riga . Zanzibar . Island . Japan

Prvo je supruga našla i kupila jeftine avionske karte. Nakon toga smo se obratili dvjema turističkim agencijama na nam organiziraju boravak: ideja je bila unajmiti automobil i proputovati južni dio gdje se nalazi najveći broj turističkih atrakcija. Kako smo na raspolaganju imali samo tjedan dana, činilo nam se pretjerano napraviti krug oko cijelog otoka. Letjeli smo iz Milana preko Düsseldorfa. Postoji i jeftini let koji ide direktno za Island, ali se tamo stiže oko 2 sata ujutro; to nam je bilo neudobno jer smo morali iznajmiti auto, a u to vrijeme je sve zatvoreno. Sletjeli smo oko 2 popodne i u 3 sata smo se već vozili u Suzuki Vitara s pogonom na sva 4 točka. Da bi se posjetila neka od najzanimljivijih mjesta neophodno je imati na raspolaganju vozilo s integralnim pogonom.

Nakon sat vremena vožnje stigli smo u Raykjavik, glavni i daleko najveći grad na otoku. Nakon što smo pronašli mjesto gdje ćemo prespavati, krenuli smo u razgledanje. Centar je dosta karakterističan za sjeverne zemlje, s malim kućama u žarkim bojama, ali su prisutne i mnogobrojne nove građevine. Došlo je i vrijeme večere. Čitajući vodič već smo znali da su cijene visoke i odmah smo dobili potvrdu. Izabrali smo jednu jeftiniju gostionicu i uzeli pohanu ribu s prženim krumpirićima (fish and chips). Kada se na to doda i piva, dođe negdje oko 250 kuna po osobi. Slijedećih dana ćemo imati potvrdu da se radi o daleko najskupljoj zemlji koju smo do sada posjetili. Nakon večere kratka šetnja i povratak u hostel. 11 sati uvečer je već odavno prošlo, ali se sunce još nalazilo iznad obzorja. Zalazilo je iza ponoći i ponovo se pojavljivalo oko 2 ujutro. U ovom periodu godine ne postoji čak ni sumrak.

Ujutro smo krenuli na putovanje. Neću ulaziti u detaljno opisivanje naše putašestvije. Meni bi bilo zamorno, a čitaocu vjerojatno dosadno. Zadržati ću se na generalnom opisu onoga gdje smo bili i što smo vidjeli. Uz to ću nastojati što manje spominjati islandska imena. Bili smo tamo 7 dana i uspio sam zapamtiti možda 3 ili 4: prilično su komplicirana. Spavali smo na dva razna mjesta, u jednom dvije, a u drugom tri noći. To su nam bile polazne točke s kojih smo kretali na dnevne ekskurzije. Program je bio tako organiziran da smo dnevno prevaljivali između 200 i 300 kilometara. Na kraju smo prešli nešto manje od dvije tisuće kilometara. Glavna cesta na Islandu kruži oko cijelog otoka i ima oznaku S1. Prva dva dana smo se vozili samo po njoj, naravno njenom južnom dijelu. Pretežno prati obalu oceana.

Dovoljno je skrenuti par kilometara lijevo i desno od nje da bi se vidjele znamenitosti. Prvi dan dva prekrasna vodopada. Jedan je karakterističan po tome što se može prošetati iza njega, a drugi je visok preko 60 m. Prvi dan smo imali kišu. Znali smo da treba računati na promjenljivo vrijeme pa smo ponijeli i odgovarajuću odjeću i obuću: nepromočive cipele i kabanice. Nositi kišobran nema puno smisla jer je vjetar prilično jak i kišobran ne služi svrsi. Da naglasi i da je vrijeme bilo prilično hladno; od 6 do 12 stupnjeva. Čak i uz sunce, temperatura se nije jako penjala. Taj dan kiša nije bila jaka, ali nakon što smo prošli ispod vodopada smo ustanovili da naša oprema nije baš najbolja: bili smo prilično mokri. Uz glavnu cestu se nalaze i dva velika ledenjaka. Njihovim topljenjem su se formirala i jezera po kojima plove ledene sante, komadi ledenjaka koji su se odlomili. Posjetili smo obje lagune (to su bila dva najistočnija mjesta do kojih smo došli) i uživali u dotad neviđenim krajolicima. U jednoj od njih smo napravili i izlet s čamcem po jezeru, među azurnim santama leda koje se se lijeno pomicali prateći lagano strujanje vode. Dan je bio sunčan što je upotpunilo doživljaj, sigurno jedan od najdojmljivijih s ovog putovanja.

Četvrti dan smo se podigli s glavne ceste prema unutrašnjosti otoka. Cesta na koju smo skrenuli je bila najteža u toku cijele maršrute. Nakon prvih par asfaltiranih kilometara došli smo na makadam, a zatim su počeli i brojni gazovi. Trebalo je proći preko mnogobrojnih vodenih tokova koji su presjecali cestu. Dubina vode se kretala, po mojoj slobodnoj procjeni, od par centimetara, što nam nije stvaralo nikakav probleme, pa do nekih tridesetak centimetara; tu smo već bili malo zabrinuti. Ponekada se uspijevala procijeniti dubina, a koji puta je voda bila mutna pa nismo znali koliko je duboka. Išli smo naprijed tješeći se da je danas netko već tu prošao pa ćemo i mi. Na kraju te ceste čekala nas je velika zaravan okružena planinama. Mnogobrojni posjetioci su s ovog mjesta kretali u šetnje i planinarske pohode. I mi smo obišli jednu laganu stazu u nekih 2 sata. Nakon toga kupanje na otvorenom, u toploj izvorskoj vodi. Odlično za odmor nakon hodanja. Brojna su mjesta na Islandu gdje se može uživati u besplatnim toplicama koje su na raspolaganju svima. Jedno večer, po standardnim mjerilima, smo proveli u Secret Lagoon (Tajna Laguna), uređenim toplicama gdje smo uz toplu geotermalnu vodu imali na raspolaganju i svlačionice i bar; normalno uz adekvatnu naplatu servisa (oko 200 kuna po osobi).

Naredna dva dana smo se zadržali u ovom predijelu obilazeći kanjone, slapove, ledenjake; sve smo to već bili vidjeli prethodnih dana. Novost je bila posjeta gejzirima. Zaustavili smo se u području koje se zove Geysir, prema kojem su, pretopstavljam, gejziri dobili ime. Najveći gejzir, drugi po veličini na svijetu, je već godinama neaktivan. Na svu sreću, postoji i jedan koji nije tako lijen i koji izbacuje mlaz vrele vode s parom svakih petnaestak minuta. Jedno od najdojmljivijih mjesta je bilo Kerlingarfjoll. Planinsko područje, na rubu ledenjaka, prepuno fumarola iz kojih izlazi dim s jakim mirisom sumpora, karakterističnim za puno mjesta na otoku. Predzadnji dan smo s trajektom prešli na otočić Vestmannaeyjar. Tamo se nalaze mnogobrojne kolonije ptice puffin; na hrvatski se zove morski papagaj, zbog određene sličnosti ptici brbljavici. Ima ih puno, ali ih nije lako vidjeti. Naši prijatelji, s kojima smo putovali, odlučili su se popeti na jednu hrid odakle su ih mogli vidjeti. Supruga i ja nismo imali snage za takav uspon; upravo smo bili ručali i bilo nam je žao pokvariti odličan objed. Ipak sam imao sreće pa sam jednu pticu uspio uslikati s jakim zoomom fotoaparata.

Nakon otoka je uslijedio povratak u Raykjavik gdje smo prespavali zadnje večer. Zadnji dan smo imali dosta vremena na raspolaganju je je zrakoplov kretao u 6 popodne. Posjetili smo najpoznatije islandske toplice Laguna Blu. Uspijeli smo ih čak i pogledati iznutra, bez da smo platili ulaznicu od skor 600 kuna. Previše turistički za moj ukus; puno su mi se više dopali geotermalni izvori u prirodi. Ono što mi se je dopalo je bio bar u vodi. Vruća voda i hladna piva: ne zvuči loše. Ovaj put direktni let do Milana je trajao 3 sata i 40 minuta.

Katedrala u Raykjaviku je moderna građevina od armiranog betona

Sante leda ledenjaka na Islandu

ovaj slap s dvije pritoke mi se je najviše dopao

Jedna od najatraktivnijih fumarola

Plava laguna su najpoznatije i najposjećenije toplice na Islandu

Ktatka pauza uz čašu odlične islandske pive - još da nije tako skupa


POČETAK ... SVIJET > Karta svijeta . Kuba . Budimpešta . Sankt Peterburg . Albanija . Santorini . Berlin . Riga . Zanzibar . Island . Japan