Sankt Peterburg

POČETAK ... SVIJET > Karta svijeta . Kuba . Budimpešta . Sankt Peterburg . Albanija . Santorini . Berlin . Riga . Zanzibar . Island . Japan

Iako je bilo kasno popodne, kada smo sletjeli već je bio mrak. Autobusom smo se prebacili do metroa i izašli na stanici na Nevskom Prospektu, nekih 15 minuta od hotela u kojem smo bili rezervirali 5 noći. Šetnja do hotela je bio naš prvi dodir s gradom: pokriven snijegom (to ne vidimo svaki dan), Nevski Prospekt, glavna ulica koja ostavlja dojam sa svojim impozantnim građevinama, zaleđeni kanali po kojima šetaju zaljubljeni parovi držeći se za ruke, dvije djevojke koje vode konja po pločniku i nude prolaznicima jednu turu jahanja po gradu, po noći. Stižemo u hotel i ostavljamo prtljagu. Po preporuci Svetlane koja radi na recepciju, za večeru je pao izbor na restoran Gogolj. Ugodna atmosfera iz 19. stoljeća, dobra večera i odlična vodka, najbolja koju sam popio u toku 5 dana. Nakon predjela napolju počinje snježiti; atmosfera je ona prava zimska, ruska. Nakon večere kratka noćna šetnja, pored Ermitaža i katedrale sv. Izaka.

Ujutro se budimo kasnije nego smo mislili; tome je doprinijela i vremenska razlika od 2 sata. Nigdje nam se ne žuri, a niti stanovnicima Peterburga: razdanjuje se negdje poslije 9 sati i ništa se praktično ne otvara prije 10. Nebo je pokriveno bijelim oblacima i nije nešto posebno hladno, oko minus 4. Za prvi dan smo odlučili razgledati 3 otoka, koji su dio grada. Prelazimo mostom preko zaleđene Neve, a zatim hodamo po zaleđenoj rijeci. Kratka konverzacija s lokalnim ribolovcem koji je probušio rupu u ledu i ulovio dvije male ribice. Trebati će bar još 2 puta toliko za pristojan obrok. Na drugoj obali Neve se nalazi Petropavlovska tvrđava, koja zauzima cijeli jedan mali otok. Kratki obilazak i pauza za čaj; nismo umorni, ali se trebamo malo zagrijati prije nastavka. Prelazimo na drugi otok gdje posjećujemo drvenu kolibu u kojoj je živio Petar Veliki za vrijeme gradnje njegove palače. U blizini bi trebala biti i krstarica Aurora, ali je ne nalazimo na mjestu gdje bi trebala biti usidrena; objašnjavaju nam da je na remontu. Do kasnog popodneva šetnja po otocima s pauzom za ručak. To večer smo proveli u teatru Mihajlovski, uživajući u baletu Orešar. Kako se i pristoji, nakon baleta odlična večera u Kavijar baru hotela Europa.

Treći dan u Sankt Peterburg, računajući i prvo večer u dolasku. Probudili smo se na vrijeme, negdje oko 9 sati. Metereološki gledajući, dan je bio kao i prethodni, ali je temperatura bila 3, 4 stupnja niža. Krenuli smo uz kanal Griboedov, u potpunosti zaleđen, nedaleko od našeg hotela. To je jedan od brojnih kanala koji povezuju rukavce Neve. Tu se nalazi kuća u kojoj je živio Puškin kada je poginuo u dvoboju. Posjetili smo muzej i saznali nešto više o jednom od najvećih svjetskih pjesnika. Na kraju kanala nas je očekivala u svom raskošu crkva Kristova uskrsnuća. Sa svojim zaobljenim i pozlaćenim kupolama, u autentičnom ruskom stilu, ističe se ljepotom među drugima. Nakon crkve smo se uputili u Ruski muzej. Jedna prijateljica, ruskinja, nam je rekla da je za nju ljepši od Ermitaža i slažem se s njom. Izložena su djela samo ruskih slikara i skulptora i njihov stil je drukčiji u odnosu na ono što se vidi po europskom muzejima, u koji se slobodno može uvrstiti i Ermitaž. Bila je to ugodna novina. Nakon muzeja pauza za ručak i nastavak razgledanja. Kazanska katedrala je sigurno jedno od mjesta koje se ne može propustiti i nalazi se na samom Nevskom Prospektu. Prije povratka u hotel, čaša kuhanog vina u jednom modernom lokalu; vrlo šik. Večera u restoranu pisaca Teplo.

Petak. Izašlo je sunce, ali se je temperatura spustila na minus 15. Grad izgleda potpuno drukčije. Snijeg i ledenice koje vise s krovova izgledaju kao dragulji koji reflektira zrake sunca. Taj dan smo predvidjeli izlet van grada, u Carsko selo gdje se nalazi Katarinski dvorac. Koristeću gradski prijevoz stigli smo na odredište nakon otprilike sat vremena. Autobus nas je ostavio na pustoj cesti, ali su se u daljini presijavale pod suncem kupole dvorca. Dvorac je uronjen u veliki park i ističe se prema bjelini snijega svojim živim bojama: prava zimska idila. I unutrašnjost dvorca ostavlja snažan dojam sa svojom raskoši; kako su lijepo živjeli kraljevi. Povratak u Piter, kako petrograđani od milja zovu svoj grad, u kasno popodne i pravac u Ermitaž. Bez čekanja reda za karte, bez gužve; evo jedne od prednosti biti turist van sezone. Arhitektura je predivna, izložene slike od poznatih svjetskih umjetnika, ali mi se više dopao Ruski muzej.

Naš zadnji dan U Rusiji; sutra ujutro se vraćamo doma. Kao i prethodni dan sunce je stajalo nisko iznad obzorja ali je dodatno zahladilo; stigli smo na minus 21. Nakon sat vremena šetnje od trga Senata gdje se nalazi brončani konjanik do trga Sijena, potražili smo utočište u povjesnom lokalu iz vremena Sovjetskog Saveza gdje se služe vrući uštipci i bijela kava. Šalica vruće kave mi je odlično došla da bih ugrijao promrznute ruke. Metroom smo se spustili do dna Nevskog Prospekta da bi posjetili manastir Aleksandra Nevskog u sklopu kojega se nalazi i groblje gdje su sahranjeni neki od najčuvenijih petrograđana, kao na primjer Čajkovski, Dostojevski, Glinka i mnogi drugi. Taj dan smo za ručak pojeli jedan od specijaliteta koji je dosta raširen i na našim stranama; kiseli kupus i kobasice. Popodne smo prisustvovali vjerskoj ceremoniji u Katedrali svetog Izaka, najvećoj u Peterburgu. Predvečer smo posjetili teatar Marinski, u nadi da ćemo uspjeti kupiti karte u zadnjem trenutku, po znatno nižoj cijeni, ali su sve karte bile rasprodane. Na kraju smo završili na aperitivu u Sky Baru hotela Azimut. Bar se nalazi na dvadesetom katu i jedna strana je potpuno ostakljena tako da se ima predivan panoramski pogled na sjeverni dio grada.

U nedjelju smo se vratili doma nakon 3 sata leta. Petar Veliki je osnivanjem ovog grada želio pokazati veličinu i moć Rusije i u tome je uspio, bar što se mene tiče. Sankt Peterburg je prepotentno ušao u moju osobnu listu najljepših i najinteresantnijih gradova koje sam posjetio.